نحوه بازی پوکر

  1. توزیع کارت ‌ها: یک بازیکن به عنوان دلال انتخاب می ‌شود و کارت ‌ها را به ترتیب عقربه‌ های ساعت بین بازیکنان توزیع می ‌کند. هر بازیکن 5 کارت در دست خود دارد.
  2. شرط‌ گذاری :(Betting) شرط‌ گذاری به دوره‌ های مختلفی تقسیم می ‌شود، مثلاً می ‌توانید سه دور شرط بگذارید. در هر دور، بازیکنان می ‌توانند اندازه‌ ی شرط ‌های خود را افزایش دهند یا بازی را ترک کنند.
  3. تعویض کارت‌ ها :(Optional) پس از دوره اول شرط ‌گذاری، بازیکنان می ‌توانند تعدادی از کارت‌ های دست خود را تعویض کنند. به طور معمول، هر بازیکن حق تعویض حداکثر سه کارت را دارد.
  4. ادامه شرط ‌گذاری: پس از تعویض کارت ‌ها، دوره ‌های بعدی شرط‌ گذاری انجام می‌ شود.
  5. نمایش دست :(Showdown) پس از دوره ‌های شرط ‌گذاری، بازیکنان کارت ‌های خود را نمایش می‌دهند و کسی که دست قوی‌ تری دارد برنده می ‌شود و می‌ تواند پول شرط ‌ها را ببرد.
  6. پاداش برای بهترین دست ‌ها (اختیاری): در برخی نسخه‌ ها، برای دست‌ های خاص مانند رویال فلش و چهار تایی، پاداش ‌های اضافی به بازیکنان داده می ‌شود.
  7. تکرار بازی: بعد از اتمام یک دور، می ‌توانید بازی را تکرار کنید و دلال را تغییر دهید.

نکته: قوانین دقیق و شیوه بازی ممکن است در برخی مکان ‌ها و با دوستان مختلف متفاوت باشد، لذا قبل از شروع بازی، می‌ توانید قوانین مورد نظر خود را با سایر بازیکنان هماهنگ کنید.

در بالا آموزش پوکر به زبان ساده را به شما عزیزان ارائه کردیم. امیدواریم با این مطالب پیش زمنیه ذهنی خوبی از این بازی برای شما ایجاد شده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا